fbpx
News

I virkeligheden ville jeg noget helt andet…

Jeg synes at vi skal stoppe her. Der er ikke nok tilmeldinger, så vi kan ikke lægge depositum til fabrikken. Tak for kampen.

Det var mere eller mindre de ord, jeg sagde i telefonen til Aslak Vind og Kim Gripping, mine to tætte samarbejdspartnere i projektet, da jeg i efteråret 2011 efter mange måneders intensivt arbejde besluttede at lægge vores hjertebarn, Ginetta Junior Cup Danmark, i graven.

Det skulle have været en løbsserie målrettet unge danske talenter. En fabriksbygget racerbil med alle de rigtige ingredienser; baghjulstræk, sekventiel gearkasse og en solid konstruktion. Og udenfor racerbanen en enorm træningspakke med rådgivning, medietræning og hjælp til at gå fra gokart til racerbiler.

Vi skulle have haft 10 tilmeldte kørere, som havde lagt et depositum på en pæn sum penge, før Ginetta-fabrikken ville sætte gang i produktionen af en håndfuld venstrestyrede G40-racere. Det nåede vi ikke.

Der var lidt stille derhjemme i dagene efter “begravelsen”. Men det gik en dag op for mig, at talentklassen, bilerne og det store setup kun var en indpakning. Idéen – kernen, om man vil det – var slet ikke fysisk!

Jeg fandt ud af, at min drøm ikke var at skabe en klasse for unge talenter. Faktisk ville det have begrænset mig i stor stil. I virkeligheden var min drøm at kunne hjælpe unge motorsportstalenter til at skabe deres egen karriere i motorsport. At give de rette redskaber og stille de rigtige spørgsmål, så de her unge kørere kunne træffe de rigtige beslutninger for dem selv … og opnå det optimale udbytte af deres talent.

Nogle gange er et mål kun et punkt på vejen mod destinationen. Det er ikke farligt at ændre kurs undervejs – men det er farligt at fortsætte direkte ligeud, hvis man kan se at vejen slår et sving.

På SponsorCamp 2016 vil jeg fortælle flere historier og give nogle gode, konkrete tips til at holde gejsten oppe og finde en vej frem i motorsportens verden – og måske endda også i livet. Jeg har fået Claus Elgaard (kendt fra TV) og Jan Jespersen til at fortælle lidt om medietække og sponsorsøgning, så det ikke kun er mig, der skal underholde.

Se meget mere om SponsorCamp her: www.tommyschroter.dk/produkt/sponsorcamp-2016/